Kako poboljšati produktivnost?

by Think Innovative
produktivnost i rganizacija vremena

Koliko puta ste se našli u situaciji da jednostavno ne možete da se fokusirate na ono što radite jer vam nešto neprestano odvlači pažnju? Sve veća upotreba tehnologije kako u poslu, tako i u svakodnevnom životu umnogome pomaže ali istovremeno i odmaže, verovali ili ne. Pored konstantne zvonjave telefona, stizanja poruka ili emaila, ponekad je teško koncentrisati se i na ono što radimo, a kamoli povećati produktivnost.

Medjutim, tehnološka pomagala nisu jedina stvar koja nam može umanjiti produktivnost. Iznenadićete se kada saznate da primenom jednostavnih “trikova” možete povećati svoju produktivnost čak tri puta o čemu svedoče mnogobrojna istraživanja. Jedan od najpoznatijih blogera koji istražuje kako poboljšati svoje sposobnosti, Steve Pavlina, uspeo je da poveća svoju efikasnost sa 25% realne produktivnosti na preko 90%.

Evo saveta kako na jednostavan način možete povećati koncentraciju, a ujedno i produktivnost:

 

Kreirajte „to-do“ listu

Savršen tajming je veoma bitan za većinu stvari koje radite bilo da se tiču posla ili ličnih stvari. Ono sto vam može pomoći da u ispunjavanju svojih obaveza budete efikasniji jeste kreiranje tzv. „to-do“ liste  na početku dana uz ograničavanje vremena za svaki. Na ovaj način odredićete prioritete i fokusirati se na ciljeve koju su vam zaista važni.

 

Ne postavljajte sebi previsoke ciljeve

Zamislite da gledate u kalendar prepun velikih projekata koje treba završiti. Složićete se da će vas takva slika u startu demotivisati, a samim tim i umanjiti šanse za uspeh.

Ono što možete uraditi jeste da svaki veliki projekat podelite na manje celine i tako posao podelite na nekoliko dana. Svakako će vam mnogo više prijati kada na kraju dana ispod svake stavke možete napisati da je zadatak ispunjen nego da odbrojavate dane do krajnjeg roka pitajući se da li ćete ipak stići sve da završite.

 

Pravite pauze

Kako smo svi veoma različiti, tako i isti tempo rada ne može odgovarati svima. Iako će na prvi pogled delovati da je bolje raditi duži period u kontinutetu kako bi se obavilo što više zadataka, to će se u većini slučajeva ispostaviti kao veoma pogrešno.

Istraživanja su pokazala da pravljenje pauza istovremeno povećava produktivnost kao i vaše raspoloženje. Priuštite sebi užitak ispijanja kafe, ili kratke šetnje po kancelariji, jer pauza od 5 ili 15 minuta neće ugroziti nijedan projekat, zar ne?

 

Naučite da kažete NE

Iako na prvi pogled deluje grubo, kako u poslu, tako i u svakodnevnom životu veoma je važno ograditi se od stvari koje na nas negativno utiču i znati kada treba povući crtu i reći NE. Sledeći put kada se budete dvoumili oko odbijanja nekog zahteva za koji znate da je nerealno ispuniti u tom roku, setite se da svako “da” nerealnom zahtevu je istovremeno “ne” vašem slobodnom vremenu koje ste pošteno zaslužili.

Umesto da kategorično odbijete takav zahtev i ispadnete nepristojni, možete se poslužiti trikom i rečenicu formulisati tako da dobije primamljiviji kontekst. U tom slučaju možete na primer reći “Da, obaviću taj zadatak, ali prvo moram da završim projekat na kom trenutno radim.” Na ovaj način uspećete da se izborite za svoj stav, a da pri tome nikoga ne uvredite.

 

Okružite se ljudima koji pametno troše svoje vreme

Mnogi uspešni ljudi će vam reći da je jedan od najbitnijih faktora za uspeh – ljudi kojima ste okruženi. I zaista, ukoliko više vremena provodite sa produktivnim i preduzimljivim ljudima, imaćete mnogo više motivacije i energije da završite svoje zadatke na vreme i ispunite više ciljeva. Ukoliko ste u okruženju koje ne pridaje previše značaja samounapređenju i učenju, neizostavno ćete stagnirati ili čak zaboraviti i ono što ste ranije znali. Zato ni ne čudi što sve više ljudi napušta svoje monotone poslove i odlazi u coworking prostor da započne sopstveni biznis.

 

Na vašu produktivnost mogu uticati i stvari iz vašeg okruženja, kao što su boje koje vas okružuju, toplina svetlosti, dekoracija i slično. Sada kada znate na koji način možete unaprediti svoju organizaciju za povećanu efikasnost, pogledajte svoj radni prostor. Ukoliko u vama ne budi želju za postizanjem novih uspeha, vreme je za veliko spremanje i preseljenje!

Leave a Comment

Your email address will not be published.