Zašto je coworking prostor popularniji nego ikad?

by Think Innovative

Iako su mnogi mislii da je koncept coworking prostora samo prolazna faza u eri startapa i freelancera, njihova popularnost i uticaj su danas veći nego ikad. Ne samo da startupi i freelanceri ne odlaze iz coworking prostora nakon što njihova firma dostigne određeni profit, već su i ugledne kompanije počele da se sele iz tradicionalnih privatnih kancelarija u ovakve prostorije.

Istovremeno, u Americi su određeni coworking prostori prerasli status mesta za rad i postali zajednice čiji uticaj sve više raste i jača.

Firme u coworking prostoru

Ukoliko do sad niste iskusili rad i svakodnevicu u coworking prostoru, makar i posetom nekom od predavanja, niste osetili energiju kojom ovakvi prostori odišu. Dok u većini tradicionalnih kancelarija preovladava tišina i ustaljene procedure, coworking je mesto na kome je uvek živo, gde uvek pristižu novi ljudi i gde se uvek razmenjuju nove ideje. Možemo reći, sušta suprotnost klasičnim kancelarijama, iako ćete u njima neretko naći i manje firme, odeljenja ili timove većih firmi kojima atmosfera coworking prostora odgovara.

Takođe, coworking prostori, bez obzira da li su napravljeni u restauriranim zgradama ili su potpuno novi i tek izgrađeni, uglavnom su opremljeni tako da se stanari u njima osećaju prijatno, kao kod kuće ili prijatelja, u najstrožem slučaju, kao u kafiću. Tako opremljeni prostori bude više entuzijazma za rad, u njima je ljudi neretko ostaju i duže od osam sati, dok u većini standardnih kancelarija ćete retko naći išta osim stola i kompjutera.

Freelanceri i startupi nisu više jedino društvo u coworkingu, već i neke veće firme nastoje da uštede i pametno preraspodele svoja sredstva time što neće zakupljivati više prostora nego što je neophodno i što ga neće opremati ni održavati. Tako ćete, na primer, u coworking prostorima  naći ugledne firme poput General Electric, KPMG i Merck. Fleksibilnost coworking prostora omogućava firmama da se reorganizuju, angažuju zaposlene na daljinu, a neki predviđaju da bi čak četvrtina radnika u korporacijama u narednih pet godina mogla preći u coworking.

WeWork i The Wing – coworking institucije

O sve većoj popularnosti coworking prostora govori i činjenica da danas postoje kompanije koje su prevazišle koncept coworking prostora, pa čak i zajednice i postale svojevrsne institucije poput WeWork i The Wing.

WeWork je kompanija iz Njujorka koja je počela sa radom 2008. kao ekološki coworking prostor da bi danas dostigla brojku od 471 lokacija u devedeset gradova i čak pet hiljada zaposlenih. Svoje poslovanje su proširili otvarajući i druge komplementarne kompanije poput WeGrow, za decu predškolskog uzrasta, i WeLive, prostore u kojima zainteresovani zakupljuju svoju sobu dok su prostorije poput kuhinje i perionice zajedničke.

The Wing je cworking prostor koji mogu zakupiti iskjučivo žene. Osnovan je 2016, a danas ima kancelarije u Brooklynu, Washingtonu i San Franciscou.

Broj freelancera ne opada, već raste

Milenijalsi i Generacija Z se sve bolje snalaze u tzv. ekonomiji honorarnih poslova i sve manje se odlučuju za stalne i stabilne poslove u etabliranim kompanijama. Istraživanja pokazuju da će se do 2020. čak 50% radne snage u Americi baviti freelance poslovima, čime će i potreba za coworking prostorima postajati veća.

Međutim, mlađe generacije nisu jedine koje zakupljuju mesta u coworking prostorima – sve je više primera starijih preduzetnika koji, bez obzira na profit svoje kompanije, biraju da rade sa ovakvih mesta.

O sve većoj popularnosti coworkinga govori i novo zanimanje coworking broker – osoba čiji je posao da za vas nađe najbolje mesto u nekom od zajedničkih radnih prostora.

Cilj Think Innovative coworking prostora Niš je da okupi kako startape i freelancere, tako i kompanije, manje i veće, koje žele da njihovi zaposleni rade u inspirativnom okruženju i da stvore zajednicu koja će postati prvi izbor preduzetnicima svih generacija.

Leave a Comment

Your email address will not be published.